Hogyan teremtsük újra vágyainkat az ágyban?

.... avagy a szexmentes kapcsolat háttere

A fizikai intimitás az, ami elsősorban többé teszi a kapcsolatotokat,
mint barátság. Ha viszont már házasságban /hosszútávú kapcsolatban éltek, ez az ami szintén összekapcsol vagy hiánya esetében épp szétválaszthat.
A házasság első néhány évében "normális" szexuális visszaesés tapasztalható; különösen, akkor miután a gyerekek beléptek a képbe.
De mit tekintünk normálisnak?
Úgy gondolom, ez minden párnak a saját életviteléhez képest kell viszonyítania. Vannak akiknek a heti kétszeri együttlét normális, van akiknek kevés, s vannak olyan párok is ahol ez a szám teljesen leredukálódott, inkább havi szintre. Lássuk kicsit globálisan is :

Nem vagy egyedül a problémával

A mai Kinsey Intézet (Indiana) kutatásai szerint a 18 és 29 év közöttiek átlagban 112 alkalommal szerelmeskednek évente, a 30-39 év közöttiek évi 86 alkalommal, míg a 40-49 évesek 69 alkalommal.
A házaspárok 45 százaléka havonta néhányszor, 34 százaléka heti 2-3 alkalommal, 7 százaléka heti négy vagy több alkalommal bújik össze.
( ** Kinsey Intézet - Alapította Alfred Kinsey 1948',  Szexualitás Einstein-jének nevezett pszichológus - biológus kutató)

 Amikor párkapcsolatunk intim minősége hirtelen és drasztikusan csökken - gyakran valamilyen probléma áll a háttérben.
 Pl.: munkahely , anyagi feszültség, tragédia, életeseményben bekövetkezett változás stb.
Így a házaspárok többé-kevésbé szobatársakká válhatnak egy időre vagy állandósulva. Ha mindkettejük számára rendben van ez a kapcsolatban,
nem kell aggódni - de ez ritkán fordul elő, ráadásul aktív életünk közepén. Általában elmondható, hogy az egyik vagy mindkét partner jelentősen csalódottá válik vagy sérül ilyen körülmények között.
Nem reprezentatív méréssel, de számottevően fordulnak elő a hozzám beérkező érdeklődők kérdéseként/problémaként megjelölt - "szexuális vágyak" elvesztése,  vagy épp "meg tagadása- meg nem adása"
miatti eltávolodások, esetleg már válásokká alakult helyzetek.
Ezért is úgy vélem, mint a szexualitásnak- fizikai intimitásnak, a kapcsolatban igen nagy jelentősége van - s főleg annak, hogy ne hagyjuk kihunyni a lángot.

Tedd fel magadnak a kérdést
Téged mennyi szex tenne boldoggá? Mi az a mennyiség, ami elégedetté tenne? S mi az a minimum határ, ami ha nincs meg , akkor....?
 Rendben, most beszéljétek meg ugyanezt partnereddel is!
Ismerjétek meg, egymás igényeit > varázsszó: kommunikáció!
Hiszen lehet hogy Te, boldog vagy heti 1-el, elégedett havi 2-vel, de partnered koránt sem....

A házasságban az intim együttlétek csökkenésének számok oka lehet például:

  • nem megfelelő szexuális libidók (szexuális meghajtók)
  • kapcsolatodban rendezetlen konfliktusok (családi, pénzügyi, egyéb..)
  • negatív érzések a partnered iránt, mint a harag vagy csalódottság
  • szexuális büntetés - avagy passzív-agresszív visszatartás
  • unalom, szürke hétköznapok, belefásultság
  • fáradtság, stresszes életvitel (pl: építkezés, vállalkozás)
  • egészségügyi háttér pl.: szülés, erekciós zavar, testkép megváltozás
  • gyógyszerek mellékhatásai, depresszió vagy más mentális problémák
  • szexuális visszaélések története (hozott), megcsalások (jelen)


Tehát nem vagyunk ugyanolyanok... -azért mert épp szülés után vagy;
 teljesen normális, hogy csökkentek a vágyaid, hiszen tested épp arra készül fel , hogy egy kicsiny életet kiszolgáljon, agyad más meghajtókat mozgat.
Ha megcsaltak és bizonytalan vagy a párodban, szintén természetes reakció- hogy nem tudsz vele együtt lenni, hiszen elvesztetted a bizalmad benne.
*** Olvasd másik cikkem a megcsalásról : 

  Néhány tanács ahhoz, hogy visszahozd az intim együttléteket kapcsolatodba

  • Elsősorban beszélj pároddal a "kevés szex" kérdéséről  és igényeidről (ahogy fent olvashattad)  - nehéz lehet, de szükséges lépés.
  • Elfogadni, egyezséget kötni, s változni akarni! Mindkettőtöknek meg kell hoznia a döntést, hogy egészségesebb legyen a házasságotok.
  • Gondold végig magadban, hogyan élesztheted újjá a szexuális életedet. Pl: első pár hétben/hónapban legyen a szexuális együttléteknek "menetrendje" - ez nem igazán hangzik romantikusan, azonban ha csak néha megtörténik az a "havi 1" , az nem minősül javításnak sem. Ütemezzetek be több együttlétet, kezdeményezz!
    S ne szokásos szombat esti programként, válts időpontot, kelj korábban...
  • Vegyetek újdonságokat (segédeszköz), dobjátok fel a monotonitást - csak annyit és azt, amire mindkettőtöknek belefér, nem kell szégyelni.
  • Több együtt töltött aktív és minőségi idő (ne vidd haza a munkát, a külső stresszt)
  • Ha egészségügyi gond van a háttérben - látogasd meg orvosod. Kérj tanácsot, válts gyógyszert, mondd el panaszod, hogy segíteni tudjon.
  • A sport is jó hatással van a szexuális vágy növekedésére.
    Nőként éld meg nőiességed: hastánc, jóga, intimtorna stb.
  • Próbálj ki egy témába vágó előadásra elmenni- akár pároddal, workshoppot a kapcsolat érdekében.
    Neked mennyit ér meg a kapcsolatod?
  • Ha ennél összetettebb a probléma, fordulj szakemberhez tanácsért!